ИТАЛИЯ В 10 СЕЛФИТА


За пръв път в София бе представена “Италия в 10 селфита: конкурентоспособност, фактори на качество, (околна среда, дизайн, култура) и сертификати “Made in Italy,  докладът създаден от фондация “Symbola с цел да представи лидерските позиции в иновацията, конкурентоспособността и устойчивостта на италианската производствена система. Тодор Чобанов, заместник-кмет на община София, отговарящ за “Култура, образование и спорт”; Посланикът на Италия в София, Стефано Балди; Председателя на Италианска търговска камара в България, Марко Монтеки и изпълнителния директор на “Sofia Investment Agency”, Владимир Данаилов, отправиха институционални поздрави при откриването на презентацията, провела се в залата на Столичен общински съвет.
„Тази инициатива, за която благодаря на Италианска търговска камара в България и на нейния председател, – заяви посланикът на Италия в София, Стефано Балди –  е част от един по-голям проект и затова благодаря на “Assocamerestero” и на Фондация “Symbola”, представлявана тук от инж. Джовани Корбета. Що се отнася до Италия и България, трябва да подчертая, че тази презентация е част от една по-широка програма, която организирахме заедно през май и юни и която носи името „Италиански фестивал”. Събитието е начин да оптимизираме нашето взаимодействие, всъщност голяма част от предвидените в програмата дейности (повече от 30) се провеждат в София и засягат различни сектори. Не бих могъл да определя днешната презентация само като икономическа, тъй като обхваща различни области, които популяризират нашата страна. Идеята да представим 10 селфита – 10 силни страни, които показват Италия в най-добрата й светлина, е със сигурност една оригинална и ефективна идея, защото засяга различни сектори, подчертавайки непрестанния растеж на нашата страна.”

„Тук сме – заяви председателят на ИТКБ, Марко Монтеки – за да представим първата спирка от една своеобразна обиколка в света на скритите постижения на Италия: една Италия, която развива бизнес, която е иновативна, която е лидер в много сектори, различни от това, което в колективното въображение представлява италианският стил. Правим го тук, в София, която е в този период е като символ, защото поема европредседателството и защото нейният семестър е посветен на популяризирането на иновацията в Европа.

Образът, който искаме да придадем чрез тази презентация е на точно тази Италия, която е лидер в различни иновативни сектори, образът на едно лидерство, понякога прикрито, което обаче ние, като италианска търговска камара, искаме да разпространяваме все повече и по-добре. Оттук идва и партньорството, което Съветът на Assocamerestero искаше да осъществи с Фондация “Symbola”, която винаги е сред първите, които предлагат и представляват постиженията на нашата страна с глобален подход. Инж. Джовани Корбета от Фондация „Symbola” ще ни разкрие смисъла на тези десет кадъра, десет селфита за нашата страна, които ще разпространим по света още от момента на днешната среща. Горди сме, че можем с този проект да допринесем за популяризирането на образа на “Made in Italy” и на страната, свързан с прилагането на иновативна технология и устойчиви решения в секторите с най-големи постижения. „Made in Italy” е обичайно признат като модел за качество и занаятчийски умения, утвърдил се във времето. С тази своеобразна обиколка искаме да представим една нова идентичност на иновативната Италия, която може да постави основите за развитие на страна в бъдеще.”

“Десетте селфита” – обясни Джовани Корбета, генерален директор на “Ecopneus” и представител на Форума на сътрудниците на Фондация “Symbola”, който представи Доклада – “са десет снимки, които показват лидерите в нашата конкурентоспособност на световните пазари (околната среда, дизайна и културата) и отличното представяне на секторите от ”Made in Italy” (селскостопанство, мебели от дърво, механика, мода, но и други ключови сектори като фармацията). Това е Италия, която Symbola представя чрез своята работа и чрез тези селфита. Това е страна, съставена от многожество предпрития, общности, хора, асоциации, институции, всички обединени от амбицията да постигнат добро качество. Страна, която свързва древни традиции и нови технологии, научни изследвания, дигиталност и занаяти и която обединява култура, зелена икономика и конкурентоспособност. Това е Италия, която прави Италия.”

Докладът, промотиран в чужбина чрез системата на Италианските Търговски Камари в Света, в сътрудничество с Assocamerestero, бе представен в българската столица по време на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз 2018, представлявайки първата спирка от тази световна обиколка, която от май до декември ще включи всички участници в едно „виртуално”пътуване в търсенето на Made in Italy. Ще последват и други инициативи в Лондон, Франкфурт, Мюнхен, Цюрих, Мадрид, Будапеща, Прага и после Монреал, Ню Йорк, Аржентина, Росарио, Мендоса, Лима, Кито, Сингапур, Мумбай, Хо Ши Мин, Тел Авив, Истанбул, за да стигне до другия край на света – Сидни в Австралия и Йоханесбург в Южна Африка.

За пръв път в София, събитието беше предаване на живо във Facebook канала на камарата, за да могат приятелите на Италия да се запознаят по-отблизо с Доклада на Фондация „Symbola” е със „скритите” постижения на Италия.

ВИЖ ФАЙЛОВЕТЕ

Presentazione “Italia in 10 selfie”

Programma “Italia in 10 selfie”

Roll_Up “Italia in 10 selfie”

Comunicato Stampa Pre evento “Italia in 10 selfie”

Comunicato Stampa Post evento “Italia in 10 selfie”

Снимки от събитието са налични в профилите на камарата в социалните медии Facebook, Twitter, Linkedin и Instagram.

Някои снимки от презентацията!

2018-07-17T13:37:00+03:00юли 17th, 2018|0 Comments