Редовно общо събрание – Италианска търговска камара в България


На 28 март в хотел „Новотел София” се проведе годишното събрание на Италианска търговска камара в България, по време на което председателят Марко Монтеки, заедно с генералния секретар, Роза Кузмано, и всички сътрудници на камарата, показа постигнатите резултати на Асоциацията през 2017 и целите, които камарата си е поставила за текущата година.

На срещата присъстваше зам. ръководителят на мисията и завеждащ търговско-икономическия отдел  на Посолството на Италия в София, Емануеле Полио, който благодари на председателя Монтеки за поканата и поздрави Генералния секретар и екипа на камарата за постоянните усилия в организирането на събития, популяризиращи „made in Italy” в страната, за активното  участие в редовните срещи на Система “Paese”, за организирането на инициативи за “business networking” през 2017, които постигнаха голям успех и насърчиха бизнес контактите между двете страни. Също така благодари за взаимодействието между всички участници в “Система Италия” в България за реализирането на промоционални събития на „Brand Italia”, както и за помощта, оказана на италиански фирми, които имат интерес към българския пазар.

По отношение на промоционалния план за 2018, зам. ръководителя на мисията и завеждащ търговско-икономическия отдел на посолството на Италия в София, Емануеле Полио, използва случая да отбележи, че Италианската търговска камара в България ще промотира третото издание на „Фестивал на италианското кино в България”, наред с останалите проекти от програмата. Фестивалът ще бъде част от международната инициатива „Седмица на италианското кино по света”, която е промотирана от MiBACTи Министерство на външните работи на Италия. Търговската камара ще си сътрудничи с Конфиндустрия България за организирането на допълнителни събития в рамките на „Павилион Италия”, управляван и финансиран от Агенция ИЧЕ в София, и на фестивала WEBIT FESTIVAL EUROPE”. За трета поредна година камарата ще организира и промоционалните дейности за „Седмицата на италианската кухня по света” и за разпространението на „Vivere all’Italiana”, заедно с всички участници в промотирането на Италия.

При откриването на събранието председателят отправи благодарности към всички съдружници и по-специално къмAlias Group Bulgaria, Alpetrans, Consorzio 906, EDM Insurance Broker, EPU-European Polytechnical University, Mc Donald’s Bulgaria, Penkov Markov & Partners и Timako Work Agency за това, че винаги са били активни и са съдействали при реализирането на дейностите, а също и към Генералния секретар и целия екип на Италианска търговска камара в България за усърдната работа за постигане на целите, които са си поставили за 2017 година, а именно изпълнение на промоционалните дейностите и проектите за подкрепа на процеса по интернационализация  на италианските фирми на българския пазар, участието на български икономически представители в различни бизнес срещи в Италия, представяне на предложенията за проекти и дейности за партньорство с местни, европейски и международни лица, увеличаване на дейностите за комуникация и информация, както и на услугите за италиански предприятия.

Благодарности бяха отправени и към новите съдружници Alias Group Bulgaria, Alpetrans BulgariaConfartigianato Imprese CasertaEDM Insurance BrokerEPU European Polytecnical University, Ferrerigroup Bulgaria, Penkov Markov & Partners, Timako Work Agency за това, че подкрепят камарата в осъществяването на дейносите и проектите за 2018 г.

Също така, председателят спомена инициативите за социален бизнес, реализирани през 2017, а именно „Френско-италианския тенис турнир” на 28 май 2017; второто издание на „Фестивал на италианското кино в България едно пътуване между киното, туризма, храната и виното: срещи, прожекции, “workshop” и промоционални събития за фестивала, посветен на върховите постижения на региона Пулия”, провел се от 19 до 23 юни 2017, и четвъртото издание на „Masterpiece of World Opera, on the occasion of Christmas Celebrations” на 14 декември 2017 в София. Всички тези събития бяха важен момент за делови срещи между италиански, френски, български и европейски представители на бизнеса, белязана от присъствието на общо 3 500 участници.

Специално внимание бе отделено на второто издание на „Фестивал на италианското кино в България”, провел се под патронажа на Асесора на туристическата и културна иднустрия, адв. Лоредана Капоне; Министерство на културата на Република България; Посолство на на Италия в София, както и на община София. Фестивалът бе осъществен в тясно сътрудничество с „Apulia Film Commission, „Puglia Promozione, с Национален филмов център в София, Национален дворец на културата в София и „Nu Boyana Film Studios”, най-важните сниамчни площадки на Балканите. Председателят обяви, че тазгодишното изданието ще бъде белязано от промоционални дейности за киното, туризма и земеделските постиженията с италианско качество от региона Пулия, както и от включването на Пулия и цялата институционална система на региона в дейностите за промотиране на Италия в България.

Марко Монтеки покани всички останали председатели за изгледат видеото на Асоциацията на италианските търговски камари в чужбина – Assocamerestero, изготвено на английски език от ИТКБ и представено премиерно по повод Европейската среща „EURONETItalian Networking around Europe: INnovation and INTERNATIONalization in DIGITAL SOCIETY within the Bulgarian Presidency of EC 2018”, която също бе организирана от камарата на 12 март 2018 г.

Генералният секретар представи проектобюджета относно дейностите за 2018 г. и отбеляза, че е важно да продължи развитието на проекти за промотиране на „made in Italy” с цел популяризиране на земеделските, технологичните, културните и спортните постижения.

В допълнение към програмата от промоционални дейности за 2018 г., Генералният секретар обяви пред всички присъстващи изпълнението на последната фаза от дейности по международния проект „Chamber Mentoring for International Growthlesperienza internazionale di una Rete di italici a disposizione delle PMI”, промотиран и съфинансиран от „Unioncamere” в сътрудничество в „Assocamerestero”. Това напомня, че от 42 предложения за проекти, представени пред „Unioncamere”, 29 са Италианските търговски камари в чужбина, които печелят: Орхус, Барселона, Бело оризонте, Брюксел, Букурещ, Буенос Айрес, Мексико (град), Флорианополис, Франкфурт, Хюстън, Лондон, Лос Анджелис, Люксембург, Мадрид, Марсилия, Монреал, Москва, Мумбай, Прага, Сан Паоло, Шарджа-Дубай, София, Ванкувър, Цюрих и Чехия.

В заключение, Генералния секретар отбеляза важното участие на Италианска търговска камара в България в дейностите за промотиране и комуникация, организиране и управление, заедно с Агенция ИЧЕ в София и партньора Конфиндустрия България, на Павилиона Италия в „WEBIT FESTIVAL EUROPE, Enterprises, Policies, Startups (http://www.webit.bg/2018/), едно от най-влиятелните бизнес събития в Европа по теми, свързани с технологичната и дигитална иновация, подкрепен от Европейската комисия и под патронажа на президента на Република България и на кмета на София. Фестивалът ще се проведе в София на 26 и 27 юни, в края на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз.

Единодушието на присъстващите показва стабилността на Италианска търговска камара в България, изградена и утвърдена с работа и отдаденост, още от самото начало.

Накрая, председателят приветства новите членове на Управителния съвет, адв. Джузепе Саконе и Дино Толфо, като,  заедно с Генералния секретар и целия екип на Италианска търговска камара в България, им благодари за инициативността, която са показвали през изминалите години и им пожела успешна работа през настоящата 2018 година.

2018-07-18T15:09:30+00:00юли 18th, 2018|0 Comments
ISCRIVITI ALLA NEWSLETTER

Ricevi informazioni sulle prossime attività e iniziative camerali.
ISCRIVITI
close-link
Subscribe to  our Newsletter

Get information on upcoming business activities and initiatives.
SUBSCRIBE NOW
close-link